Organigrama y buscador de personas

Ecological and Genomic Approach to Evolutionary Divergence Mechanisms in Insular Birds

I am interested in understanding how new species originate.

I am interested in the study of mechanisms leading to the acquisition of evolutionary novelty and the molecular basis of adaptation. I am specially interested in Horizontal gene transfer and hybridization as a massive gene transfer event

Mi trabajo se enmarca en el concepto de biología acuática subterránea (medio estigobio); una aproximación al conocimiento del medio acuático subterráneo en sentido amplio (cuevas, surgencias, pozos y medio intersticial).

My research addresses questions related to the Malagasy herpetofauna.

Estudiando y divulgando la historia de las Ciencias Naturales y la religiosidad de los cientificos en la España del siglo XX

Taxonomy, systematics, phylogeny, biogeography, ecology, and life history of tropical amphibians and reptiles

Investigating the evolutionary mechanisms that drive speciation, focusing on processes of local adaptation in populations of island birds

Investigating the role of song in speciation processes of island birds. Interested in evolution, speciation, adaptation and animal communication.

Taxonomía de caracoles dulceacuícolas de la familia Hydrobiidae con metodología tradicional y molecular

Ecology, natural history and systematics of insects

Soy una estudiante de doctorado y he comenzado a desarrollar mi tesis en conectividad genética y adaptaciones de invertebrados marinos del Atlántico Norte y Mediterráneo con fines de conservación

Además de trabajar en el LNR para la identificación de nematodos y artrópodos de interés agrícola y forestal, colaboro en estudios de sistemática, filogenía y biología de diversos grupos de insectos.

Diversity, ecology and conservation of neotropical amphibians